I'M OFFLINE !
Give Me Ur Words

Dia Dihatiku, Dia Idamanku



Setiap apa yang diciptakan-NYA dimuka bumi ini ada pasangannya tersendiri .
Bulan diciptakan bersama dengan bintang , langit diciptakan menemani bumi , malam diciptakan bergilir dengan siang dan yang paling penting PEREMPUAN diciptakan untuk LELAKI
dan ...



Sesungguhnya dalam surah An-Nur  , Allah berfirman yang bermaksud :
 “Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik"
 Oleh itu , aku Nurul Syuhadah akan berusaha menjadi seorang solehah yang bisa membahagiakanmu Wildan Firdausi duniawi dan ukhrawi.

Wildan , kau diciptakan-NYA sebaik-baik ciptaan maka berusahalah olehmu mencintai-NYA lebih dari segala kecintaan kau di muka bumi ini. Wildan , sesungguhnya Rasulullah SAW itu kekasih-NYA maka bersegeralah engkau mencintai dan mencontohi rasul-NYA itu. Wahai Wildan milik Allah , berbaktilah engkau kepada kedua-dua ibu bapamu kerana sesungguhnya engkau adalah hasil ikatan pernikahan mereka yang sah .

Wildan , ku dambakan engkau didunia sebagai seorang yang ;



 * Taat perintah Allah : Sentiasa melakukan amal makruf dan meninggalkan kemungkaran. Sentiasa solat berjemaah di masjid . Tidak meninggalkan solat jumaat . Tidak sesekali meninggalkan puasa sesuka hati



* Mencontohi sifat Rasulullah S.A.W : Sentiasa mencontohi dan mengamalkan sunnah Rasulullah terutama dalam urusan memimpin keluarga. Selalu berselawat ke atas baginda sebagai tanda mengingati baginda .

 * Penyayang : Ku harap dikau merupakan seorang yang penyayang yang bisa memberi cinta dan kasihmu hanya untukku sebagai isterimu kelak. Ku harap agar dikau dapat menyayangi diri ini seikhlas hatimu dan menerima diri ini seadanya sebagai suri hidupmu duniawi dan ukhrawi.



 * Pandai mencuri dan menjaga hatiku : Sesungguhnya hati seorang wanita itu sangat lemah dan rapuh , ia mudah robek dek kerana secebis kekerasan maka hendaklah engkau yakni Wildan sentiasa mencuri dan menjaga hatiku dengan baik kerana hatiku milikmu !

 * Setia : Sentiasa setia berada disisiku dalam apa jua keadaan . Setia membantuku tika aku lemah dan perlukan sokongan untuk berdiri diatas muka bumi yang fana ini .


 * Prihatin : Sesungguhnya setiap wanita ingin mendapat perhatian daripada orang yang disayanginya. Oleh itu , ku harap agar dikau merupakan seorang yang prihatin soal diriku. Sentiasa mengambil berat tentang diriku dan kedaanku.


 * Bijak : Berilmu pengetahuan yang tinggi . Mempunyai pekerjaan yang tetap dan berusaha keras memperbaiki status diri agar dapat menjamin keluarga di masa hadapan.

 * Iklhas 'the most IMPORTANT thing' : Ku harap agar dikau dapat menerima diri ini dengan seikhlas hatimu dan menerima diri ini seadanya sebagai suri hidupmu duniawi dan ukhrawi.




Post a Comment

0 comments:

Fully edited by Miss Lovouis 2013 Copyright