I'M OFFLINE !
Give Me Ur Words

WAHAI MANUSIA LIHATLAH HATIMU!

Assalamualaikum evelibadi , huhu.
Wazzup miss in the house . Uk harini miss nak share dengan korang serba sedikit tentang hati org putih kate 'liver' .. Ada apa dengan hati ni , perasaan cinta / kasih sayangkah atau perasaan saling membenci sesama makhluk . Jika begitu beristghfarlah segera kerana jika anda membenci seseorang pasti lagi ramai yang bakal membenci anda. 

Cuba korang tengok gigi korang putih ke , kuning ke , hitam ??? Hah , cuba pulak korang tengok hati korang . Tau tak ape warna hati korang ? Mestilah tak tau kan , miss sendiri tak tahu hati miss warna apa . Yang miss tau miss punyai sekeping hati yang bakal dimiliki insan   yang ditakdirkan Illahi ,. =D jiwang pulak hihi

Marilah kita sama2 merenung hadith dibawah ni uk ., 

Rasulullah bersabda dalam hadith yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim yang bermaksud: 
“Sesungguhnya di dalam tubuh ada segumpal darah. jika segumpal darah tersebut baik maka akan baik pulalah seluruh tubuhnya, adapun jika segumpal darah tersebut rosak maka akan rosak pulalah seluruh tubuhnya, ketahuilah segumpal darah tersebut adalah hati.”

Da baca ? Faham tak ? Maksudnyela kan kalau kita nak hati yang baik , bersih , suci maka kita perlulah bersihkan hati kita dulu tau . Jom sama2 berubah .


Akhir kalam : Renung2kan , jangan termenung , marilah kita bersama menuju kearah kebaikan k.  

Post a Comment

0 comments:

Fully edited by Miss Lovouis 2013 Copyright