I'M OFFLINE !
Give Me Ur Words

Rahsia Disayangi

Assalamualaikum
Holla korang .,

Bestkan bila kita disyangi / dicintai.
Teringat lagu 'Bila Diri Disayangi'
Kalau korang perasan kan . Lagu tu sebenarnya tentang kita dan PENCIPTA Yang Agung.
Cuba baca betul2 some of the lyrics.:

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir
Nampakkan betapa jelasnyer lagu tu bg mereka yg benar2 memahaminya. (n_n)
Lirik penuh untuk renungan


>ini <.
Kat bawah ni adalah rahsia disayangi.

1 . MESRA :
     Untuk disayangi dan disenangi ramai. Korang kena la bersikap mesra. Ala-ala trademark bob AF .. Mesraaaa~. Kenaper korang kena mesra ? Sebab , kalau kita nak org lain mesra dgn kiter ... Kiter kenalah mesra dgn org lain dulu. Nanti barulah org mesra n senang dengan kita. Bila org da mesra n suka dengan kiter , rasa sayang akan tiba apabila telah lama berkenalan. (n_n)

2 . IKHLAS :
   Ikhlas adalah antara main component untuk melahirkan rasa sayang. Keikhlasan yg datang dari hati sangat penting yelah mana tak nyer dari mata akan turun ke hati. Apabila ia semakin dissemai , maka akan semakin suburlah cinta itu.

3 . TERUS-TERANG : 
    Apabila kiter berterus-terang terhadap sesuatu perkara , pasti seseorang itu akan menyenangi kiter. Tetapi apabila kiter saling menyelingkuh / berbohong pasti seseorg itu akan rasa dianiayai apabila dia da tahu kebenarannyer. 

4 . POSITIF :
     Korang kenalah sentiasa positif terhadap sesuatu perkara. Orang kutuk korang ker ? Ngumpat ker ? Ignore je ok , anggap semua tu sebagai pendorong untuk korang menjadi lebih baik. Apabila korang positif dan tidak melawan balik kutukan org lain tu , InshaAllah org tu sendiri akan malu dan akan mintak maaf kat korang. Korang try la ckp "Thanks atas kritikan tu." setiap kali dikutuk. =) 

5 . PEMAAF :
   Jangan sesekali korang berdendam atau berhasad dengki sesama manusia kerana perkara ini akan menyebabkan hati korang berpenyakit. Org lain dapat PhD bertaraf dan dikenali tp korang dapat PhD yg diiktiraf setan iaitu : Penyakit Hasad Dengki. So ubahla sifat korang k , maafkan kesalahan org lain tu kerana setiap perbuatan jahat akan dibalas Allah . Korang just doakan org tu berubah kearah kebaikan. (=.=)

Segala yg baik ini adalah diatas ilham yg dikurniakan Allah ,
dan yg buruk itu adalah atas dasar kekurangan diri miss ni. Hopefully korang boleh terima seadanya.
TQ dearest. Maharaja Lawak online .
Dadaa dulu ya

Post a Comment

3 comments:

NuruL SyuhadaH said...

cantek la blog ni. do polo me back ok.. :)
nurulsyuhadahsuhaimi.blogspot.com

Miss Lovouis said...

@NuruL SyuhadaHTQ , done sys . BTW , name kiter samer .. ;)

Are-ya Mc-ya said...

OMG byak yg sy xde..hee~

Fully edited by Miss Lovouis 2013 Copyright