I'M OFFLINE !
Give Me Ur Words

Cinta Ummu ad-Darda' till Jannah


Assalamualaikum semua .
Harini miss nak share satu cerita yang sweet and romantic.
Hope u guys will like and love it .


Luqman bin ‘Amir menceritakan bahawa Ummu ad-Darda’ pernah berkata, “Ya Allah, sesungguhnya Abu ad-Darda’ telah melamarku, maka ia pun menikahiku di dunia. Ya Allah aku memohon kepadaMu agar Engkau menikahkanku dengannya di syurga.

Abu ad-Darda berkata kepadanya, “Jika Engkau menginginkan hal tersebut, dan Aku meninggal dunia lebih dulu darimu, maka janganlah engkau menikah lagi dengan lelaki lain.” 

Luqman berkata, “Ternyata Abu ad-Darda’ meninggal lebih dulu dan meninggalkan dua orang anak untuk Ummu ad-Darda’, mereka berdua adalah Jamal dan Hasan. Kemudian Mu’awiyah datang melamarnya.”Maka Ummu ad-Darda’ berkata, “Tidak. Demi Allah, saya tidak akan menikah dengan lelaki-lelaki lain di dunia sampai saya menikah dengan Abu ad-Darda’ di syurga kelak – insyaAllah - .”
(Jawahir Shifatush Shafwah)

  Sweetnye kisah cinta Abu ad-Darda' dan Ummu ad-Darda' :) Mencintainya yang satu kerana Allah sehingga ke syurga nanti. InsyaAllah.

  Walaupun mungkin kita tidak dapat bersama di dunia ini, tetapi kita akan bersama di syurga nanti :) InsyaAllah. Setia menanti dirinya. Ya Allah.. Ya Alim.. Ya Mujib.. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala isi hati 
(Surah Luqman ayat 23)


Credit to : Sys Aisyah . Thanx 4 sharing !!

Post a Comment

0 comments:

Fully edited by Miss Lovouis 2013 Copyright